sunnuntai 31. tammikuuta 2010

Lunta, lunta, lunta ja melkoista pöppöröä

Tuli silloin syksyllä toivottua lunta ja nyt sitä on tullut ihan kiitettävästi. Niin viime yönäkin. Ensin täytyi kaivautua ovesta ulos ja tehdä lumityöt, vasta sitten sai mopon kyytiin ja suunta kohti naapurikylää.
Siellä olikin jo innokkaimmat lumiaurat paikalla. Liityin mukaan ja täytyy sanoa, ettei vauhdista päässyt nauttimaan. Aikaisemmin niin hyvä spoori oli nyt ihan pöppöröä ja kotari huusi armoa, kun vingutti tulemaan.
Huomattiin tässä eilen ja tänään, että pyöräni on aikamoisen herkkä noiden suuttimien kanssa. Kovalla pakkasella ne pelittivät tosi hyvin, mut nytten kun ei ollut kuin pari astetta pakkasta, käynti olikin liian rikkaalla. Pitäisi laskea neulaa. Ja tietysti, kun menen laskemaan neulaa, pakkanen kiristyy taas.
Yritin ajella kolmosella, mutta meno hyytyi ja sitten kakkosella, kone huusi aivan hulluna. Pääsin sitten hiekkapatikkokohdan läpi ilman, että kone leikkasi kiinni. Metsätien varresta löytykin sitten meidän ajokoiramme ja tiimin laiskempi jäsen, joka ei tänään ajanut. Sain väliaikatietoja ettei kannata mennä enää eteenpäin, koska joutuisin ajamaan metrin umpihangessa, muutkin olivat kääntyneet takaisin sieltä.
Niinpä ajelin tietä pitikin takaisin crossiradalle.
Tänään sitten hilpaisin crossiradan puolelle. Siellä oli lunta ja paljon. Jännitystä ajoon toi se, että lumen alle jäätyneet ajourat eivät näy pinnalle, mutta ohjailevat pyörää. Itseasiassa muutamassa kohtaa oli hyvä ettei ajourat näkyneet, väänsin vähän enemmän kaasua kun normaalisti ja oli hauskaa. Kurvitkin sujuivat paremmin :D Toisella kierroksella sitten mokailin taas.. Takasuoran hyppyri, jossa olen kaatuillut, aiheutti taas päänvaivaa. Jäin siis jumiin. Siinä menikin taas tovi, että pääsi alas hakemaan vauhtia. Oli tällättävä menemään kaasu pohjassa ja toivottava parasta.
Tänään ei tullut ajoennätyksiä, mutta sentään tajusin mistä ne mun olkapää kivut tulevat. Mun käsivarsia ei voi sanoa rennoiksi kropan jatkeiksi ajossa, vaan puristan edelleen aikas paljon tankoa, mistä johtuen alkaa hapottaa. Korjataan tämä ensi kerralla. Lopuksi teille vielä spoorin varresta kuvattua pätkää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti