Aloitin harrastuksen kolmekymppisena, tavoitteenani ajaa endurokisa ennen 40 v. syntymäpäivääni. Matkan varrella suunnitelmat hioutuvat ja pääasiallisin tavoitteeni on oppia käskyttämään kurapyörää!
tiistai 5. heinäkuuta 2011
Koeajossa TM 250 MX
Juu, tarttui sitten mukaan sieltä yhdeltä radalta kaverin pyörä.
Lainattiin vm. -07 TM 250 MX, jotta päästiin yhdessä ajamaan enskaa ennen naisten leiriä.
Ollaan mietitty minkälainen pyörä olisi se toinen pyörä, joka jossain vaiheessa hankitaan.
No, olihan sitä pikku nelariakin kokeiltava, vaikka meillä ei yleensä nelareilla olla ajeltu...
Yksi poikkeus Yammu oli silloin alkutaipaleella..
Nelareissahan on kaksi tahtia liikaa ;D
Tuo temmi on kaikilla mahdollisilla herkuilla(lisävarusteilla*) (silloin aikanaan) varustettu kilpacrossi. Juuri meikälle sopiva!! (Buhhahhaa) Tuo meittin parempi kuski sai nauttia siitä enskapoluilla.
Itse täräytin sen tulille lauantaina, kun pahin nestehukka ällötys alkoi helpottaa.
Kaksi kertaa sain sen stumppaamaan varikolla ennen kuin suurin jännitys helpotti ja päästiin matkaan.
Ensivaikutelma oli: Painava. Toisekseen.. Tuntuu kun ajaisi jollain todella isolla koneella pörinän häiritessä ajoa ;P
Mutta, hauska se oli. Ihan innostuin kiertämään kivikovaa rataa. Piti vähän jopa kokeilla nouseeko se nelari oikeasti helpommin ilmaan ;)
Tosin paljon en uskaltanut, mullahan on se kaasukäsi vamma, millä saisi nelarin sammumaan kesken hypyn... Koko ajan oli takaraivossa kuva siitä, miten pannutan hypyn päälle. (Mielikuva oli ehkä hieman liioiteltu)
Hirmuisen vääntävä peli pikkunelariksi, mutta tuossahan saattakin olla 280cc..
Vaikka pikkunelari oli hauska uusi tuttavuus, on se liian painava metsäpolulle eikä siinä tule samaa ajo fiilistä kuin kaksitahdissa.
Kerran pyörä sammui kurviin, lähti kuitenkin tokalla polkaisulla käyntiin.
Plussaa temmille siitä ettei mun tarvinut pitää mitään polkaisufestareita, vaan ekalla se starttasi.
Joten... Päästetään temmi kotiin ja jatkamme vielä uuden pärrän metsästystä..
*) Tehdaskilpuri:iskarit, jarrut, säädettävä sytkä, se moottori 280cc??, hiilikuituinen ilmaboksi..
Tilaa:
Lähetä kommentteja (Atom)
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti